​Rekordmange tannleger samlet til årets Vestlandsmøte

I dag ble det 78. Vestlandsmøtet åpnet i Grieghallen i Bergen, hvor i underkant av 800 tannleger de neste dagene er samlet for faglig og sosialt påfyll.

IMG_1050_webDet var god stemning under åpningen som inkluderte tale av Karen Reinholtsen, leder av Bergen tannlegeforening, kulturelt innslag med trekkspillmusikk, samt foredrag om etikk av filosof og fredsforsker Henrik Syse.

NTFs president Camilla Hansen Steinum benyttet sin taletid til å snakke om foreningens samfunnsansvar, engasjement og de politiske prosessene som pågår for øyeblikket. Hun fremhevet lokaldemokratiets betydning og viktigheten av lokalforeningene og deres tillitsvalgte for å samle landets tannleger i arbeidet med løse fremtidens oppgaver og utfordringer på en best mulig måte. (Klikk her for å lese hele talen til presidenten)

Fagprogram og festaften

26232844_636508169853141_3983633186102360376_oTotalt består Vestlandsmøtet av tre dager med tre parallelle forkurs for tannleger torsdag, et kurs for tannhelsesekretærer og tannpleiere fredag, samt foredrag og dentalutstilling fredag og lørdag. Deltakerne får innblikk i både praktisk og teoretisk kunnskap om bl.a. implantatbehandling, estetikk og osteonekrose.

Fredag kveld inviterer Bergen tannlegeforening til den tradisjonsrike festaftenen med middag, konsert og show.

Lørdag er det ulike aspekter ved utenlandsbehandling som står i fokus.

Les mer om Vestlandsmøtet 2018 her eller
klikk her for å laste ned program for Vestlandsmøtet 2018

Vi ønsker Bergen tannlegeforening og alle kursdeltakere gode kursdager!

Publisert: 12.01.2018