NTF-RSS http://www.tannlegeforeningen.no NTF-RSS no-bm Mon, 23 Sep 2019 10:48:25 +0100 MSDN RSS Service 1.0.1756.17695 1440 Husk frist for lav påmeldingsavgift for årets Landsmøte! /kurs-og-utdanning/Husk-frist-for-lav-pmeldingsavgift-for-rets-Landsmte.aspx1. oktober øker prisene for å delta på årets Landsmøte. Benytt deg av sjansen til å sikre deg plass til redusert pris nå! 16.09.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7607 Gjør deg klar til Stopptober /folkehelse/Gjr-deg-klar-til-Stopptober.aspxI 2018 lanserte Helsedirektoratet Stopptober – en 28-dagers masseoppfordring om å slutte med røyk og snus. Kampanjen gjentas i 2019, og det er nå mulig å bestille Stopptober-materiell for dem som ønsker å støtte opp under årets kampanje. 03.09.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7960 NTF trenger ny fagsjef (tannlege)! /organisasjonen/NTF-trenger-ny-fagsjef-tannlege.aspxVil du bruke utdanningen og erfaringen din til å påvirke fremtidens tannhelsetjeneste? Vi søker en dyktig tannlege til stilling som fagsjef i foreningens sekretariat. 02.09.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7959 Akademikerne inviterer til høstkonferanse om grønn vekst /Foreninger/Andre-foreninger/Akademikernes-inviterer-til-hstkonferanse-om-grnn-vekst.aspxHvordan skal vi oppnå vekst og samtidig skape de grønne kunnskapsarbeidsplassene Norge og verden trenger? 17. oktober inviterer Akademikerne til konferanse for å diskutere hvordan vi skal komme fra kunnskap til handling. 30.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7962 Ny informasjonskampanje fra Helfo /Profesjon-og-fag/Trygd-og-tannbehandling/Ny-informasjonskampanje-fra-Helfo.aspxHelfo lanserer en informasjonskampanje som tar sikte på å gjøre det lettere for helseaktører å sette frem riktige refusjonskrav for undersøkelser og behandling. 29.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7955 Budapestklinikken får refs for villedende markedsføring /Profesjon-og-fag/Trygd-og-tannbehandling/Forbrukertilsynet-refser-Budapestklinikken-for-villedende-markedsfring.aspxTannlegeforeningen har ved flere anledninger varslet Forbrukertilsynet om Budapestklinikkens markedsføring. Tilsynet har konkludert med at markedsføringen ikke har vært i tråd med norsk lov og pålagt Budapestklinikken om å endre måten de markedsfører sine tjenester på. 28.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7958 ​Danske Bank lanserer Apple Pay /medlem/fordeler/Danske-Bank-lanserer-Apple-Pay.aspxApple Pay er nå tilgjengelig for Danske Banks kunder i Norge. 23.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7963 ​Akademikerne deltar i Klimabrølet /Profesjon-og-fag/Akademikerne-deltar-i-Klimabrlet.aspxAkademikerne slutter opp under aksjonen "Klimabrølet" - en aksjon som skal oppfordre politikerne til å føre en mer klimavennlig politikk. 20.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7953 ​Påmeldingen til NTFs landsmøte 2019 har åpnet! /Kurs-og-utdanning/Landsmotet/Pmeldingen-til-NTFs-landsmte-2019-har-pnet.aspxNå kan du endelig melde deg på årets faglige høydepunkt - NTFs Landsmøte 2019! Vi ønsker velkommen til Lillestrøm og tre dager tettpakket med faglig påfyll, dentalutstilling og et spennende sosialt program! 15.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7942 ​Tannlegevakten i Oslo flytter /profesjon-og-fag/Tannlegevakten-i-Oslo-flytter.aspx19. august flytter tannlegevakten i Oslo til ny adresse: Kjølberggata 31. 06.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7946 Oppdaterte påmeldingsfrister for høstens TSE-kurs /Kurs-og-utdanning/TSE/Husk-pmeldingsfrist-for-hstens-TSEkurs.aspxPåmeldingsfrist for å melde seg på høstens TSE kurs er justert i forhold til kursoppstart. Første frist er 15. august 06.08.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7927 Grønn bølge blant Akademikernes medlemmer /Foreninger/Andre-foreninger/Grnn-blge-blant-Akademikernes-medlemmer.aspxMiljøpartiet de grønne er nå det tredje største partiet blant Akademikernes medlemmer, viser en meningsmåling gjennomført av Respons for Akademikerne. 05.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7945 Ny generalsekretær i Akademikerne /Foreninger/Andre-foreninger/Ny-generalsekretr-i-Akademikerne.aspxBengt Holmen overtar jobben som generalsekretær i Akademikerne etter Olav Ulleren i slutten av september. Holmen kommer fra stillingen som avdelingsdirektør i Forsvarsdepartementet, og har bakgrunn fra blant annet Stortinget og NUPI. 03.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7943 ​Helsedirektoratet har revidert SMT-listen /profesjon-og-fag/Helsedirektoratet-har-revidert-SMTlisten.aspxHelsedirektoratet har revidert listen over sjeldne medisinske tilstander (SMT) fra 1. juli 2019 02.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7567 Mønsteravtalen - lønnsregulering for tannhelsesekretærer 2019 /Jus-og-arbeidsliv/Privat-sektor/Mnsteravtalen--lnnsregulering-for-tannhelsesekretrer-2019-.aspxÅrets forhandlinger med Fagforbundet og Parat om Mønsteravtalen (veiledende avtale) mellom privatpraktiserende tannleger og deres tannhelsesekretærer ble gjennomført 26. juni 2019. 01.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7939 Kurs ved Villa Sana, Modum Bad - høsten 2019 /medlem/fordeler/Kurs-ved-Villa-Sana-Modum-Bad--hsten-2019.aspxNTF/Sykehjelpsordningen for tannleger har avtale med Villa Sana, Modum bad, bestående av kurs og rådgivning for medlemmer som trenger å snakke om utfordringer i arbeidsliv eller samliv. Reise, opphold og kurs dekkes av Sykehjelpsordningen. Første kurs er parkurs i uke 37. 01.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7938 Plikt og rett til å varsle om alvorlige hendelser /Profesjon-og-fag/Plikt-og-rett-til--varsle-om-alvorlige-hendelser.aspxFra 1. juli 2019 har alle virksomheter som yter helse- og omsorgstjenester plikt til å varsle alvorlige hendelser til Statens helsetilsyn. Pasienter, brukere og nærmeste pårørende får samtidig en rett til å varsle slike hendelser til Helsetilsynet. 26.06 2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7936 Ønsker du feriestopp av Tidende? /profesjon-og-fag/nsker-du-feriestopp-av-Tidende.aspxTidende distribueres med bud til de fleste av mottakerne, og mange får bladet på dørmatten sammen med morgenavisene. Hvis du melder feriestopp av avisen, stoppes imidlertid ikke automatisk leveringen av Tidende. 21.06.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=6024 Stadig bedring i de unges tannhelse - nye KOSTRA tall klare /profesjon-og-fag/Stadig-bedring-i-de-unges-tannhelse--nye-KOSTRA-tall-klare.aspxStatistisk sentralbyrå har nå publisert KOSTRA nøkkeltall for tannhelsetjenesten (Kommune – Stat – Rapportering). Tallene er svært positive når det kommer til tannhelsen hos de unge, og spesielt for indikatorkullet 18-åringer. 20.06.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7932 Storebrand oppgraderer dekningen på reiseforsikring /Profesjon-og-fag/Storebrand-oppgraderer-dekningen-p-reiseforsikring.aspxSkal du snart ut å reise? Med forsikringsavtalen Akademikerne har med Storebrand får du en av markedets aller mest omfattende reiseforsikringer. Fra juni 2019 har dekningene blitt ytterligere oppgradert. 20.06.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7929