NTF-RSS http://www.tannlegeforeningen.no NTF-RSS no-bm Wed, 17 Jul 2019 05:05:37 +0100 MSDN RSS Service 1.0.1756.17695 1440 Husk påmeldingsfrist for høstens TSE-kurs /Kurs-og-utdanning/TSE/Husk-pmeldingsfrist-for-hstens-TSEkurs.aspxPåmeldingsfrist for å melde seg på høstens TSE kurs er 1. august. Totalt tilbys fire ulike moduler i Aust-Agder (Fevik/Grimstad), Buskerud (Kongsberg), Romerike (Sørum) og Sogn & Fjordane (Sandane). 15.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7927 NTF holder sommerstengt i uke 29 og 30 /Profesjon-og-fag/NTF-holder-sommerstengt-i-uke-29-og-30.aspxInformasjon om åpningstider for NTFs sekretariat sommeren 2019 12.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7944 Grønn bølge blant Akademikernes medlemmer /Foreninger/Andre-foreninger/Grnn-blge-blant-Akademikernes-medlemmer.aspxMiljøpartiet de grønne er nå det tredje største partiet blant Akademikernes medlemmer, viser en meningsmåling gjennomført av Respons for Akademikerne. 05.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7945 Ny generalsekretær i Akademikerne /Foreninger/Andre-foreninger/Ny-generalsekretr-i-Akademikerne.aspxBengt Holmen overtar jobben som generalsekretær i Akademikerne etter Olav Ulleren i slutten av september. Holmen kommer fra stillingen som avdelingsdirektør i Forsvarsdepartementet, og har bakgrunn fra blant annet Stortinget og NUPI. 03.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7943 ​Helsedirektoratet har revidert SMT-listen /profesjon-og-fag/Helsedirektoratet-har-revidert-SMTlisten.aspxHelsedirektoratet har revidert listen over sjeldne medisinske tilstander (SMT) fra 1. juli 2019 02.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7567 Mønsteravtalen - lønnsregulering for tannhelsesekretærer 2019 /Jus-og-arbeidsliv/Privat-sektor/Mnsteravtalen--lnnsregulering-for-tannhelsesekretrer-2019-.aspxÅrets forhandlinger med Fagforbundet og Parat om Mønsteravtalen (veiledende avtale) mellom privatpraktiserende tannleger og deres tannhelsesekretærer ble gjennomført 26. juni 2019. 01.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7939 Kurs ved Villa Sana, Modum Bad - høsten 2019 /medlem/fordeler/Kurs-ved-Villa-Sana-Modum-Bad--hsten-2019.aspxNTF/Sykehjelpsordningen for tannleger har avtale med Villa Sana, Modum bad, bestående av kurs og rådgivning for medlemmer som trenger å snakke om utfordringer i arbeidsliv eller samliv. Reise, opphold og kurs dekkes av Sykehjelpsordningen. Første kurs er parkurs i uke 37. 01.07.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7938 Plikt og rett til å varsle om alvorlige hendelser /Profesjon-og-fag/Plikt-og-rett-til--varsle-om-alvorlige-hendelser.aspxFra 1. juli 2019 har alle virksomheter som yter helse- og omsorgstjenester plikt til å varsle alvorlige hendelser til Statens helsetilsyn. Pasienter, brukere og nærmeste pårørende får samtidig en rett til å varsle slike hendelser til Helsetilsynet. 26.06 2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7936 Ønsker du feriestopp av Tidende? /profesjon-og-fag/nsker-du-feriestopp-av-Tidende.aspxTidende distribueres med bud til de fleste av mottakerne, og mange får bladet på dørmatten sammen med morgenavisene. Hvis du melder feriestopp av avisen, stoppes imidlertid ikke automatisk leveringen av Tidende. 21.06.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=6024 Stadig bedring i de unges tannhelse - nye KOSTRA tall klare /profesjon-og-fag/Stadig-bedring-i-de-unges-tannhelse--nye-KOSTRA-tall-klare.aspxStatistisk sentralbyrå har nå publisert KOSTRA nøkkeltall for tannhelsetjenesten (Kommune – Stat – Rapportering). Tallene er svært positive når det kommer til tannhelsen hos de unge, og spesielt for indikatorkullet 18-åringer. 20.06.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7932 Storebrand oppgraderer dekningen på reiseforsikring /Profesjon-og-fag/Storebrand-oppgraderer-dekningen-p-reiseforsikring.aspxSkal du snart ut å reise? Med forsikringsavtalen Akademikerne har med Storebrand får du en av markedets aller mest omfattende reiseforsikringer. Fra juni 2019 har dekningene blitt ytterligere oppgradert. 20.06.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7929 Tannlegeforeningen og Akademikerne støtter opp om Pride /organisasjonen/Tannlegeforeningen-og-Akademikerne-sttter-opp-om-Pride.aspxTannlegeforeningen er opptatt av å vise at vi er en forening hvor alle kan føle seg trygge og velkomne, og ønsker å synliggjøre dette ved å delta på arrangementer som bidrar til mangfold. NTF har derfor valgt å støtte opp om Pride. 18.06.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7928 Forhandlinger av Mønsteravtalen 2019 /jus-og-arbeidsliv/Kontrakter-og-avtaler/Forhandlinger-av-Mnsteravtalen-2019.aspxÅrets forhandlinger med Fagforbundet og Parat om Mønsteravtalen mellom privatpraktiserende tannleger og deres tannhelsesekretærer blir gjennomført 26. juni 2019. Årets forhandlinger er et mellomoppgjør. 04.06.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7921 Verdens tobakksfrie dag 2019 /Profesjon-og-fag/Verdens-tobakksfrie-dag-2018.aspx31. mai markeres Verdens tobakkfrie dag (World No Tobacco Day). Det er Verdens helseorganisasjon (WHO) som står bak markeringen og i år er temaet sammenhengen mellom tobakksbruk og lungehelse. 28.05.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7537 NTF har levert sitt høringssvar om prioriteringsrapporten «Det viktigste først» /Profesjon-og-fag/Helsemyndigheter/NTF-har-levert-sitt-hringssvar-om-prioriteringsrapporten-Det-viktigste-frst.aspx​NTF har levert inn sitt svar i høringen om Blankholmutvalgets rapport «Det viktigste først». Rapporten inneholder utvalgets forslag til prinsipper for prioritering i den kommunale helse- og omsorgstjenesten og for offentlig finansierte tannhelsetjenester, og fristen for å komme med innspill var 22. mai 2019. 24.05.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7919 Enighet i KS og Staten, streik i Oslo kommune. Streiken er nå avsluttet. /jus-og-arbeidsforhold/offentlig-sektor/forhandlinger/Enighet-i-KS-streik-i-Oslo-kommune.aspxAkademikerne kom torsdag kveld og fredag ettermiddag til enighet med KS og Staten etter mekling, mens meklingen med Oslo kommune endte i streik fra 24-27.mai. Streiken ble avsluttet mandag 27.mai. 24.05.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7920 If fjerner krav til valg av tannlege /profesjon-og-fag/If-fjerner-krav-til-valg-av-tannlege.aspxForsikringsselskapet If lytter til NTF og endrer vilkårene i tannhelseforsikringen sin etter dialog med foreningen. Pasienter med Ifs tannforsikring kan nå velge tannlege fritt. 23.05.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7917 Nytt TANK-kurs om bivirkninger fra odontologiske biomaterialer /Kurs-og-utdanning/Nettbaserte-kurs/Nytt-TANKkurs-om-bivirkninger-fra-odontologiske-biomaterialer.aspxVi har nå lansert et nytt nettbasert kurs som skal gi gode kunnskaper om innholdet i Helsedirektoratets "Retningslinjer for utredning og behandling ved mistanke om bivirkninger fra odontologiske biomaterialer". 13.05.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7910 NTF på høring om folkehelsemeldingen /Profesjon-og-fag/Helsemyndigheter/NTF-p-hring-om-folkehelsemeldingen.aspxFolkehelsemeldingen "Gode liv i eit trygt samfunn" ble lagt frem i april, og 9. mai var NTF på Stortinget for å spille inn våre synspunkter - blant annet at den orale helsens betydning er utelatt, og at tobakksstrategien i meldingen er lite ambisiøs. 09.05.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7913 Årsrapport Council of European Dentists (CED) /Foreninger/internasjonale-foreninger/CED/rsrapport-Council-of-European-Dentists-CED.aspxBli bedre kjent med CED i deres årsrapport for 2018. Rapporten har fått tittelen "Evolving for the future of dentistry". 07.05.2019 Tannlegeforeningen.no http://www.tannlegeforeningen.no/storypg.aspx?id=7908