Anne Farseth blir ny generalsekretær i NTF

Anne Farseth. Foto: Privat

Rett før påske ble det klart at Anne Farseth har takket ja til stillingen som ny generalsekretær for NTF.

Anne Farseth er jurist og kommer fra en stilling som avdelingsdirektør i Helsedirektoratet. Hun er født og oppvokst i Oslo, er gift og har to voksne barn (og et barnebarn på 5 mnd.).

Farseth har lang og variert ledererfaring fra både helsemyndigheter og organisasjoner, bl.a fra Norges Friidrettsforbund.

Farseth ser frem til å begynne hos oss i NTF;

- Jeg vet at NTF er en organisasjon med mye kompetanse, og ser frem til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag sammen med alle de dyktige kollegene. Spesielt gleder jeg meg til å bli kjent med menneskene i sekretariatet og i medlemsmassen forøvrig, sier hun.

NTF er også svært glade for å få henne med på laget;

- Med sin kompetanse og erfaring er jeg sikker på at Farseth vil bli en god leder for sekretariatet og en god samarbeidspartner for hovedstyret, sier en svært fornøyd president Heming Olsen-Bergem.

Farseth starter 1. juli 2024 og tar over etter Morten Harry Rolstad som går av med pensjon.

Sist oppdatert: 4. april 2024