Møt oss på Arendalsuka!

NTF inviterer til to ulike politiske debatter under årets Arendalsuke. Møt opp på Haralds pub eller følg strømmingen på Facebook.

Tirsdag 13. august stiller vi spørsmålet "Skal offentlig tannhelse flytte fra fylke til sykehus?" Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. og har invitert aktuelle politikere fra SV, Sp og Høyre for å debattere fordeler og ulemper ved de ulike modellene for organisering av tannhelsetjenesten, med utgangpunkt i utfordringene ved dagens plassering i fylkeskommunen.

Tid: Tirsdag 13. august kl 1300 - 1400
Sted: Andre etasje på Haralds pub, Arendal

Torsdagens arrangement har fått tittel "Fra skreddersøm til konfeksjon - fra målrettet til universell tannhelse?", Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. hvor politikere fra Rødt, Ap og FrP er invitert for å diskutere den økonomiske byrden, det offentlige ansvaret og ulike finansieringsmodeller.

Tid: Torsdag 15. august kl 1000 - 1100
Sted: Andre etasje på Haralds pub, Arendal

Begge arrangementene vil strømmes live fra NTFs Facebookside Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Øvrige arrangementer om munnhelse

NTF er ikke de eneste med munnhelse på agendaen. Her er noen av de andre arrangementente som også omhandler munnhelsen og tannhelsetjenesten:

• Munnhelse hos kreftpasienter - munnen er også en del av kroppen!
    Arrangør: Munn- og halskreftforeningen
    Mandag 12. august kl 16:30 - 17:30
    Sted: frivillighetsteltet
  • Tannhelseutvalgets rapport - hvilke konsekvenser vil den få?
    Arrangør: SMB Norfe, TiPS, NTpF
    Tirsdag 13. august kl. 1000 - 1045
    Sted: Steenhuset
  • God tannhelse i befolkningen - hvordan sikrer vi det for fremtiden?
    Arrangør: Tannhelsetjenestens kompetansesentre
    Tirsdag 13. augsut kl. 1415 - 1530
    Sted: Clarion Hotel Tyholmen
  • Ingen pasient uten munn - digitalisering for smartere samhandling og mer sammenheng i helsetjenesten
    Arrangør: Tannhelsetjenestens kompetansesentre
    Torsdag 15. august kl. 1400 - 1500
    Sted: Kulturkammeret
  • God tannhelse skal ikke være en luksusvare - hvordan kan vi gjøre tannhelseordningen mer sosial?
    Arrangør: Velferdsalliansen EAPN Norway
    Torsdag 15. august kl. 1230 - 1330
    Sted: Frivillighetsteltet

NTFs president Heming Olsen-Bergem deltar i panelet på begge arrangementene i regi av kompetansesentrene, samt Velferdsalliansens arrangement.

Om Arendalsuka

Arendalsuka er en demokratisk møteplass med over 1900 arrangementer hvor man kan lytte til, debattere og løse dagens og morgendagens samfunnsutfordringer. Årets Arendalsuke går av stabelen 12. - 16. august 2024. Les mer på www.arendalsuka.no Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.

Sist oppdatert: 17. juni 2024