Bli med på å markere Munnhelsedagen 20. mars!

Verdens munnhelsedag markeres 20. mars hvert år med mål om å synliggjøre munnhelsens betydning for vår generelle helse og livskvalitet. I år retter vi fokuset på kosthold og folkehelse, og mer spesifikt på forbruket av sukker og energidrikker hos barn og unge.

Markeringen vil bestå av et frokostseminar, medieutspill og synlighet i sosiale medier.

Frokostseminar "En sunn start for barn og unge"

I fjor ba Stortinget regjeringen om å utarbeide et reklameforbud for usunn mat og drikke, og et forbud mot salg av energidrikk til barn under 16 år. Men hva er status i det pågående arbeidet og hvor lenge skal vi vente før dette er på plass?

Tannlegeforeningen har mange meninger om helsefremmende og forbyggende arbeid, og har nylig vedtatt en ny policy om folkehelsearbeid. Her tar NTF til ordet for en strengere aldersgrense for salg av energidrikk og en gjeninnføring av helsebegrunnet sukkeravgift. Er det gehør for dette?

NTF inviterer til debatt og frokost 20. mars, kl 0830 i Legenes Hus (frokost serveres fra kl. 08).

Deltakere:

• Heming Olsen-Bergem, president NTF
  • Daniel Braadland, Folkehelseforeningen Ung og Fagleder folkehelse i Tannhelse Rogaland
  • Ole Henrik Krat Bjørkholt, statssekretær Helse- og omsorgsdepartementet

Klikk her for mer informasjon og lenke til påmelding

Vi strømmer seminaret live på NTFs Facebookside Lenke til et annet nettsted.

Bli med og skap synlighet!

www.tannlegeforeningen.no/munnhelsedagen finner du mer informasjon og nedlastbart matriell som kan brukes i bl.a. sosiale medier.

Følg oss på NTFs Facebookside Lenke til et annet nettsted. (@dennorsketannlegeforening) og/eller Instagram Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. (@Tannlegeforeningen) og del innlegg og bilder - bruk #Munnhelsedagen2024 #WOHD24

Sist oppdatert: 20. mars 2024