Forsikringene du trenger som student

Foto: Storebrand

Det kan være både dyrt og vanskelig å være student og ta ansvar for egen økonomi. Ved hjelp av vår samarbeidspartner Storebrand har du som medlem av NTF Student tilgang til gode og rimelige forsikringsløsninger som kan beskytte deg for store utlegg.

Men hvilke forsikringer trenger du egentlig?

Must haves:

A+ Student
Som medlem i NTF Student har du mulighet til å kjøpe tre-i-en forsikring som heter A+ Student. Denne pakken kombinerer reise-, ulykke- og innboforsikring slik at du heller kan bekymre deg for eksamen, heller enn uforutsette hendelser (som ofte blir dyre uten en god forsikring). A+ Student er en kollektiv forsikring, som betyr at prisene allerede er forhandlet frem på dine vegne:

• Norge: 1 068 kroner
  • Norden: 1 405 kroner
  • Europa: 2 350 kroner
  • USA: 4 425 kroner
  • Australia: 3 275 kroner
  • Resten av verden: 4 175 kroner

Gratis PC-/Mac-forsikring – Allerede inkludert i medlemskapet!
Som studentmedlem i en forening som er med i Akademikerne Pluss har du gratis PC-/Mac-forsikring hos Storebrand inkludert i ditt medlemskap. Du trenger ikke å være registrert som kunde hos Storebrand for å være dekket. Forsikringen har en dekningssum på inntil 20.000kr og dekker PC/Mac som er inntil 5 år gammel. Egenandelen er på 1.000kr.

Dersom uhellet skulle skje og du får behov for å bruke forsikringen, så finner du forsikringsbevis og -vilkår på denne siden Lenke til et annet nettsted..

El-sparkesykkel
Hvis du har gått til innkjøp av el-sparkesykkel er du også påbudt å ha forsikring. Med elsparkesykkelforsikring har du dekning for både sparkesykkelen og deg selv dersom uhellet skulle være ute. (Og husk – bruk hjelm!)

Elsparkesykkelforsikring er en privat skadeforsikring, som betyr at du har 30 prosent medlemsrabatt. Har du tre eller flere forsikringer samlet hos Storebrand, økes rabatten til 35 prosent. Bestiller du på nett, får du i tillegg 10 prosent nettrabatt.

Nice to have:

A+ Reise
Uansett hvor du reiser er det godt å vite at man har tryggheten på sin side dersom man skulle støte på noen forsinkelser, det skulle dukke opp sykdom eller noe skulle forsvinne eller bli stjålet! Med A+ Reise har du automatisk Storebrands superdekning inkludert og kan bruke tiden frem til neste reise på å planlegge utflukter, restaurantbesøk eller kjøpe nytt matchende badetøy til hele familien.

A+ Reise er en kollektiv forsikring, som betyr at prisene allerede er forhandlet frem på dine vegne.

Bunad eller andre verdisaker
Dersom du har dyre eiendeler, som f.eks. bunad, bør vurdere å forsikre den gjennom å tegne en verdisakforsikring.

Verdisakforsikringen kan brukes til mye mer enn bunad, og dekker blant annet plutselig og tilfeldig skade og/eller tap av den forsikrede gjenstanden, i tillegg til skade ved naturulykke – og den gjelder i hele verden!

(Obs! Tjener du, som mange andre, noen kroner på å leie ut bunaden din på Tise eller Finn.no, så dekker ikke forsikringen skade som oppstår under utleie)

Verdisakforsikring er en privat skadeforsikring, som betyr at du har 30 prosent medlemsrabatt. Har du tre eller flere forsikringer samlet hos Storebrand, økes rabatten til 35 prosent. Bestiller du på nett, får du i tillegg 10 prosent nettrabatt.

Sjekk pris – helt uforpliktende

Storebrands nettsider Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu. kan du enkelt sjekke pris og se hvor mye du kan spare ved å kjøpe forsikringene dine hos Storebrand.

Som medlem har du både tilgang til egne, kollektive forsikringer med fremforhandlede priser og vilkår, samt rabatterte priser på Storebrands ordinære forsikringsprodukter (også kalt private skadeforsikringer).

Medlemsrabatten på private skadeforsikringer er 30 prosent, men denne øker til 35 prosent dersom du har tre eller flere forsikringer samlet hos Storebrand. Bestiller du på nett får du dessuten 10 prosent nettrabatt!

Viktig å huske på:

Disse anbefalingene er basert på en stereoptyp student, og passer nødvendigvis ikke for alle. På visse områder er man også dekket gjennom arbeidsgiver, medlemskap eller andre forsikringer med bred dekning.

Tekst og bilde: Storebrand

Sist oppdatert: 3. mai 2024